۷۷/۲
درصد
میانگین کل
۷۵/۱۴
جدول ۵-۱۵ توزیع فراوانی گویه های مربوط به طیف نظارت مدرسه را نشان می دهد.
این طیف شامل ۵ گویه است. نمرات هر گویه بین ۱تا۵ رده بندی شده است. نمره ۱ نشان دهنده تأثیر نظارت مدرسه در حد خیلی کم (کمترین تأثیر نظارت مدرسه) و نمره ۵ نشان دهنده تأثیر نظارت مدرسه در حد خیلی زیاد (بیشترین تاثیر نظارت مدرسه) را در هر گویه نشان می دهد.
جمع نمرات ۵ گویه، نشان دهنده نمره کل میزان تاثیر نظارت مدرسه برای هر پاسخگو می باشد که به طور بالقوه می تواند بین نمره ۵ (حداقل نمره) و نمره ۲۵ (حداکثر نمره) قرار گیرد. در صورتی که یک فرد برای همه گویه ها عبارت متوسط را علامت بزند، میانگین کل نمره او از این طیف ۱۵ بدست خواهد آمد که برابر با میانگین نظری این طیف می باشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
در جدول ۵-۱۵ چگونگی انتخاب گزینه ها توسط پاسخگویان برای گویه های مختلف این طیف نشان داده شده است.
همانطور که از جدول پیداست در ارتباط با گویه دوم ارتباط صمیمانه بین معلمین و دانش آموزان در نوع پوشش میانگین بدست آمده ۹۰/۲ از ۵ است که نشان دهنده بیشترین گرایش نسبت به این گویه در مقایسه با دیگر گویه ها می باشد.
همچنین در خصوص گویه چهارم اختصاص دادن ساعات درس به بیان مساله حجاب از طرف معلمان میانگین بدست آمده ۹۸/۱ از ۵ می باشد که نشان دهنده کمترین گرایش نسبت به آن در مقایسه با سایر گویه ها در توجه به نظارت مدرسه بوده است.
همچنین میانگین تجربی کل بدست آمده برای این طیف برابر با ۰۴/۱۲ می باشد. با توجه به اینکه هر چه این میانگین تجربی کل در این طیف بیشتر از عدد ۱۵ باشد، بیانگر بالاتر بودن تاثیر نظارت مدرسه و هرچه پایین تر باشد بیانگر فقدان تأثیر نظارت مدرسه در میان پاسخگویان خواهد بود، بنابراین میانگین تجربی بدست آمده حاکی از آن است که تأثیر نظارت مدرسه در نمونه مورد مطالعه این تحقیق در حد متوسط رو به پایین قرار داشته است.
جدول۵-۱۵:توزیع فراوانی گویه های مربوط به طیف نظارت مدرسه
عنوان گویه ها
خیلی کم
کم
متوسط
زیاد
خیلی زیاد
میانگین
مقید بودن مسئولین مدرسه به پوشش مناسب
فراوانی
۱۱۵
۸/۲۸
۱۰۳
۸/۲۵
۱۰۴
۰/۲۶
۴۵
۳/۱۱
۳۳
۳/۸
۴۵/۲